Avantajele si dezavantajele unui scuter
Scuterele in 2 timpi sunt recomandate pentru cei care nu au rabdare in trafic sau pentru vitezomani, pentru ca au un demaraj puternic si sunt foarte rapide .
Avantaje:
Au putere mai mare la aceiasi cilindree decat 4timpi.
Motor mai simplu, mai putine piese in miscare decat la 4 timpi deci teoretic mai putine chestii sa se strice.
Se pot tuna mult mai usor sa poti atinge lejer 120 km/h.
Dezavantaje :
Consum mare, de la 3,5l la 100 km in sus.
Dupa o perioade de timp, segmentii fixati in fantele lor din piston vor uza cilindrul. Se schimba setul motor. Durata de viata variaza in functie de motor, pilot si calitatea reglajelor si uleiului
Ungerea cu uleiul in amestec cu benzina. Daca uiti sa verifici uleiul sau nu merge martorul din bord, ai ramas in pana de ulei. Daca mergi inainte, lipesti pistonul de cilindru.
Poluare. Scot fum, fac galagie, nu trece nicunul de euro 2 si alea cu mari rugaminti.
Sunet de polizor. Unora le place, mie nu prea. Mai e si mirosul de ulei pe care-l lasa in urma , mie-mi place ala castrol racing in amestec bogat (ceva mai mult ulei).
Sunt cam salbatice, nu livreaza puterea liniar, ci merg slab sub o anumita sarcina, apoi iti rup gatul cu acceleratia. Ca sa mergi incet trebuie sa inchizi si deschizi gazul.... Ambreiajul cupelaza pe la 4000 rpm am impresia.
Scuterele in 4 timpi sunt puturoase, dar sunt ideale pentru drumuri lungi deoarece nu se supraincalzeste motorul la fel ca cele in 2 t si trebuie sa te opresti la o anumita distanta de drum .
Avantaje
Consum mai mic, cam 2 sau 2,5 l/100km.
Durata de viata mai mare a motorului, acum depinde de pilot cat si cum are grija de scuter!
Baie de ulei separata. Ai ceva de facut in plus la revizie, dar nu se termina niciodata pentru ca nu-l arde. Uleiul e mai ieftin ca pret pe km.
Nepoluante, mai toate chinezariile sunt euro2, sunt deja unele euro3.
Zgomot mai placut si mai redus ca intensitate.
Putere dozata liniar, merge linistit la pas fara sa misti mana din gaz, ambreiajul cupelaza devreme, pe la 1500 rpm cred. Cuplu suficient dupa 4000 rpm pana la 8000.
Dezavantaje:
Putere mai mica decat la 2 timpi. De aici si consumul mai mic. Pleaca mai greu de pe loc cu 2 oameni si nu depaseste 50 km/h. Oricum, e suficienta pentru deplasari cu pana la 60 km/h.
Posibilitati mai reduse de tuning, desi la motoarele chinezesti Honda GY6 exista kit de 70 si 80 cmc.
Consum mare de 3 -3,5 sau chiar 4 L /100 km .
Poate ca scuterele in 4t au mai multe avantaje , dar cui ii pasa eu cred ca pe locul 1 raman tot scuterele in 2t pentru rapiditatea care ne-o ofera.!
Avantaje:
Au putere mai mare la aceiasi cilindree decat 4timpi.
Motor mai simplu, mai putine piese in miscare decat la 4 timpi deci teoretic mai putine chestii sa se strice.
Se pot tuna mult mai usor sa poti atinge lejer 120 km/h.
Dezavantaje :
Consum mare, de la 3,5l la 100 km in sus.
Dupa o perioade de timp, segmentii fixati in fantele lor din piston vor uza cilindrul. Se schimba setul motor. Durata de viata variaza in functie de motor, pilot si calitatea reglajelor si uleiului
Ungerea cu uleiul in amestec cu benzina. Daca uiti sa verifici uleiul sau nu merge martorul din bord, ai ramas in pana de ulei. Daca mergi inainte, lipesti pistonul de cilindru.
Poluare. Scot fum, fac galagie, nu trece nicunul de euro 2 si alea cu mari rugaminti.
Sunet de polizor. Unora le place, mie nu prea. Mai e si mirosul de ulei pe care-l lasa in urma , mie-mi place ala castrol racing in amestec bogat (ceva mai mult ulei).
Sunt cam salbatice, nu livreaza puterea liniar, ci merg slab sub o anumita sarcina, apoi iti rup gatul cu acceleratia. Ca sa mergi incet trebuie sa inchizi si deschizi gazul.... Ambreiajul cupelaza pe la 4000 rpm am impresia.
Scuterele in 4 timpi sunt puturoase, dar sunt ideale pentru drumuri lungi deoarece nu se supraincalzeste motorul la fel ca cele in 2 t si trebuie sa te opresti la o anumita distanta de drum .
Avantaje
Consum mai mic, cam 2 sau 2,5 l/100km.
Durata de viata mai mare a motorului, acum depinde de pilot cat si cum are grija de scuter!
Baie de ulei separata. Ai ceva de facut in plus la revizie, dar nu se termina niciodata pentru ca nu-l arde. Uleiul e mai ieftin ca pret pe km.
Nepoluante, mai toate chinezariile sunt euro2, sunt deja unele euro3.
Zgomot mai placut si mai redus ca intensitate.
Putere dozata liniar, merge linistit la pas fara sa misti mana din gaz, ambreiajul cupelaza devreme, pe la 1500 rpm cred. Cuplu suficient dupa 4000 rpm pana la 8000.
Dezavantaje:
Putere mai mica decat la 2 timpi. De aici si consumul mai mic. Pleaca mai greu de pe loc cu 2 oameni si nu depaseste 50 km/h. Oricum, e suficienta pentru deplasari cu pana la 60 km/h.
Posibilitati mai reduse de tuning, desi la motoarele chinezesti Honda GY6 exista kit de 70 si 80 cmc.
Consum mare de 3 -3,5 sau chiar 4 L /100 km .
Poate ca scuterele in 4t au mai multe avantaje , dar cui ii pasa eu cred ca pe locul 1 raman tot scuterele in 2t pentru rapiditatea care ne-o ofera.!
Comentarii
Trimiteți un comentariu