De ce nu se merita un scuter chinezesc ?


       Cine zice ca scuterele chinezesti sunt bune?? Intr-adevar sunt bune de aruncat, sau cei care vor sa-si rupa gatul , aceste scutere sunt ideale.
      De ce nu sunt bune  aceste scutere,in primul rand  carenele sau plasticurile sunt asa de proaste incat pocnesc de la sine, franele se duc repede la fel si cablul de acceleratie, dupa 1000 de km incep sa sara din motor piese, segmentii trebuie  schimbati mai mereu la cateva sute de km ,cadrul este foarte flexibil  si te poti trezi oricand in fata unei masini sau a unui tir.Ca sa nu mai prelungesc vorba ,aceste jucarii care se lauda chinezii  iti fac viata un calvar  pentru ca ai probleme peste probleme. 

      Si acum o sa va intrebati : "da  de unde stiu eu toate acestea?"
  Pai stiu pentru ca   primul meu scuter a fost un kymco  50 cc in  2 timpi  , si eram foarte fericit cand l-am adus acasa , dar bucuria mea nu a tinut mult  ,pentru ca va pot spune ca intr-un an de zile ,pur si simplu nu mai aveam scuter ,ci niste fiare vechi  . De ce? 
  In primul rand dupa ce i-am facut rodaju in jur de 500 km  am avut probleme cu aprinderea, desi eu nu stiam nimic despre motoare  si ca sa-l duc la un service era cam departe  si nu prea aveam bani  sa-i dau de pomana , asa ca  am inceput sa ma documentez pe internet . Intr-un final dupa multe batai de cap ,problema rezolvata era de la bobina care era arsa , in scurt timp de la incidentul acesta mi s-a ars si statorul care nu mai spun cate batai de cap mi-a dat ca sa aflu problema .

       O alta problema dupa vreo 1500 km parcursi,  intr-una din zile  am plecat de acasa spre un prieten de-si vedeam ca scuterul tragea mai greu da nu am bagat de seama  si la un timp  sa oprit  ,pot spune ca am facut febra musculara adoua zi la cate pedale am dat ,asa ca  am fost nevoit sa  merg  7 km pe langa scuter  inapoi spre casa ,mai rau era ca nu stiam cauza ,desi gandul meu era tot la stator sau la bobina dar dupa vreo 2 zile de documentare si dupa ce i-am schimbat segmentii ,scuterul meu era din nou pe drumurile publice.  

Desi eu nu prea aveam rabdare sa fac rodajul , odata l-am accelerat la maxim ,dar acul nu trecea niciodata de 75 km/h , si cum mergeam cu viteza am vrut sa incetinesc pentru ca la 100 m distanta era o intersectie iar in momentul cand am apasat frana de pe spate SURPRIZA frana nu tinea bine,asa ca am intrat in panica si m-am trezit sub un podet din fata unei case ,impactul nu a fost puternic am reusit sa reduc pana la 35 km /h dar carenele erau varza ,toate erau crapate si bucati sarite peste tot iar eu m-am ales din fericire cu o singura zgarietura .Mare au fost mirarea parintilor mei cand m-au vazut in ce hal aduc scuterul acasa ,tin minte ca mi-au dat interdictie . Ce pacat ! Cine isi asculta parintii? Eu cel putin fac contrariul pana la un punct! Asa sa revenim a doua zi dupa sarcina cu pricina m-am apucat si am prins carenele cat de cat cu banda izolatoare , am furat benzina de la ai mei din masina si dupa ce m-am chinuit sa pornesc chinezaria aproape o dupa-amiaza intreaga ,seara hoinaream strazile din nou.


Nu am mai avut probleme un timp dar dupa inca 3000 de km facuti au aparut alte probleme si am avut ce schimba :set motor,cablu acceleratie, un rulment de la ambielaj si asta e inceputul. Dar la un moment dat mi sa umplut paharu si nu mai puteam rezista asa ca l-am dezmembrat complet si am dat piese de care aveau nevoie prietenilor mei .Astazi tot ce a mai ramas din scuter este cadru si o roata decalibrata care le am undeva aruncate prin curte !
In concluzie sa nu va luati astfel de scutere pentru ca nu va alegeti cu nimic , doar cu timp pierdut, mari batai ce cap si cu bani aruncati degeaba pe fereastra!
    Stiu ca multi nu isi permit sa isi achizitioneze un scuter de marca nou , dar se pot cumpara scutere second hand foarte bune cu acelasi pret cat costa un kimco nou sau mai putin , cu toate acestea daca stii sa-l intretii cum trebuie te va tine si  o viata  ! 

Comentarii

  1. poate ai avut tu probleme asa multe..ma crezi sau nu, eu nu am facut nici macar o segmentare pana la 18 000 km. am schimbat doar de trei ori cureaua de transmisie, de trei ori amortizorul pe spate si de doua ori sabotii de frana pe spate.tu la ce probleme ai avut, ar fi trebuit sa l duci inapoi sa ti dea altul..era in garantie pana la 5000 km

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum se verifica un scuter la cumparare

Avantajele si dezavantajele unui scuter

Cele mai bune scutere de top