Adio scuter ! Bun venit masina !

 


        De azi sunt sofer ! Nici nu-mi vine sa cred dar cand ma vad cu permisul in mana ,nu e vis , e realitate pentru ca stiu ca am muncit pentru el si numa cat am muncit !
             Bineinteles ca regret ca nu m-am apucat ca orice tanar dornic  de a avea permis  de la varsta de 18 ani cand crezi ca acel permis e biletul spre aventuri , dar nu oricum ci cu formula  permis + masina + bani = aventuri , dar atunci de unde  faci rost de masina , de bani?  te gandesti parinti? naa nu-i o idee buna... una ee sa muncesti sa stii ca poti sa-ti iei  o masina ...una care nu e noua dar sa stii ca e a ta ca ai muncit pentru ea , o vezi cu alti ochi , e ceva sfant ,asa ca m-am apucat de scoala  putin mai tarziu la 20 de ani  ,ce-i drept l-am luat mai greu dar l-am luat . Ca prin minune a fost o cifra magica de basm  cifra 3 combinata cu o zi de 13  marti ..cand te astepti sa ai ghinion 100% asigurat , dar stii cum se zice norocul ti-l faci singur!

          Prima incercare  dupa terminarea cursurilor cu siguranta si incredere luasem sala cu 24 de puncte ,se apropiase si traseul ..la fel cu siguranta si incredere ma urc la volan, astept politistu , il vad ca vine  se urca in masina si in secunda 2 sa dus toata siguranta si increderea mea  pe rapa .Daca imi aduc aminte nici nu inteleg de ce, dar cred ca  asta tine de firea omului  de aceea  cocalarii iau din prima ca-s nesimtiti si nu le pasa de nimic :)) , un om destept se gandeste oare daca o sa fie asa  daca nu o sa faci bine ,ce o sa-mi spuna politistul, ce traseu o sa am,  iti vin  2000 de ganduri pe secunda toate deodata si te pierzi si concentrarea ta isi ia zborul usor da sigur, de aceea e bn sa fii calm si linistit ca nu se intampla nimc ,dar eu am prins mai greu ideea aceasta , pana mi-am prins urechile ,si revenind  la traseu ,eu fiind o fire mai zbuciumata ,mai zapacit de fel asta datorita experientei cu scuterele mi-am format stilul de condus agresiv-zbuciumat ca sa zic asa, la startul politistului am plecat frumos jumate de metru dupa ce am dat prioritate la o batrana dacie 1310  ce o conducea un mosnegut cu un zambet senil pe sub musteata , am plecat pot spune cu scartait de roti , am virat  dintr-o data dreapta si politistul atinsese usor geamul portierei cu capu  , in spate martorii aveau noroc ca erau o fata si un baiat ca erau unul peste celalalt ,fericirea baiatului ,dar nefericirea mea ca ma certase politistu ...il intelegeam,dar eu ma vedeam mort!:)) nu mai zic ca toti cei adunati din locul de intalnire cu politistii  se uitau ca la un bolid de 600 cai putere dupa masina mea rosie ce-ti fura ochii ,un fiat grande punto 1.3 diesel si dupa un timp mi-am revenit am condus frumos dar tinand cont la ce am facut nu mi-am luat permisul pentru ca " conduci in stil agresiv nu vreau sa intoarca toti capul dupa tine  cand mergi pe strada " la spusele politistului  :)) avea dreptate oricum am scapat cu 32 de puncte am mai trecut de pe o banda pe alta  cateva neasigurari nah , normal emotii+stres rezulta pierdut in timp si spatiu :)).


         A doua incercare a mea dupa ce luasem sala cu 23 de puncte ,deja aveam un pic de experienta incat sa zic " gata trebuie sa-l iau caci stiu cum e la examen acum", dar de unde! Dupa ce sa urcat politistul in dreapta, mi-am si pierdut calmul si mergeam zbuciumat cand pe-o banda cand pe alta ,  cand, la o intersectie un omulet cu un Daewoo Cielo mi-a taiat calea si am trecut si pe rosu m-am oprit si pe trecerea de pietoni ,m-am panicat am luat-o si pe sens opus  nu stiu da in 15 minute deja aveam 72 de puncte acumulate . Da doar atat !:)))  Asta datorita faptului ca vreau sa precizez ce inseamna sa ai fobie de politist , si la a treia mea incercare dupa ce am asteptat vreo 2 luni am zis" fie ce o fi  dar asta e ultima data cand mai dau traseul" si  dupa ce venisem rupt de oboseala de la munca pe la 4 dimineata,  la ora 9 eu trebuia sa fiu prezent la examen , nuj daca dormisem  3 ore ca ma tot gandeam sa fiu cat mai calm cu putinta , nu mai zic ca am intarziat la locul de intalnire si tocmai atunci se auzea ultima strigare . Am avut noroc ca instructorul a fost pe faza si mi-a  zis cu cine o sa dau examenul  , si cand mi-a zis ca am si  la ora 13:30  m-am dus repede acasa si am tras un pui de somn  vreo 3 ore si am venit mai fresh,  nu am asteptat mult si sa si urcat politistul in masina , mi-am zis" fie ce o fi  nu-mi pasa de nimik " si am fost calm  am mers  45 de minute  prin oras prin nijte stradute care nu am fost niciodata  inguste si cu multe stopuri si multe serpentine si apoi prin intersectii mari , si dupa ce m-a pus sa fac o parcare cu spatele si o garare mi-a zis sa opresc . In mintea mea am zis ca am picat , numai ce aud " Felicitari domnu' Andrei a-ti Admis  acum poti sa ma injuri ti-am trecut 15 puncte " :))  nu-mi venea sa cred  eu Admis ?!!
 Bineinteles ca imi venea sa urlu , masina ma astepta demult , doar carnetul ma impiedica sa o rulez pe strazi .                
             Ce vreau sa precizez pentru cei care au examene auto , fiti calmi , politistul vrea sa vada  de ce esti tu in stare , daca poti sa controlezi masina , ci nu ea pe tine , el vrea sa vada ca poti  de aceea e bn sa ai incredere in tine  sa nu te pierzi  aplici tot  ce ai invatat dar mai inainte  invata legislatia bine si asculta de instructor, nu intelegi ceva intreaba pana iti intra in cap , eu asa am procedat  mai ales ca inainte sa dau ultimul examen am facut doat jumatate de ora de conducere la scoala de soferi  cu o zi inainte pentru ca ma grabeam  la munca si nu am reusit sa fac o sedinta intreaga  si nu-mi luasem nici multe sedinti pentru ca  nu avusesem bani  si  toti credeau ca am sa pic dar am luat spre surprinderea tuturor .  Deci se poate lua  din prima daca esti calm si ai rabdare sa mergi incet cu masina si sa nu-ti pese ca ai pe cineva langa tine  pur si simplu esti tu si masina pe care o conduci ! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se verifica un scuter la cumparare

Avantajele si dezavantajele unui scuter

Cele mai bune scutere de top